Wednesday, February 17, 2010

Storytelling för landsbygdsutveckling i Länghem

Igår styrde jag kosan ut på landsbygden för att bidra med mina kunskaper och locka fler till att tro på sina idéer och starta verksamheter lite här och där. Jag var inbjuden av Västarvet och Hushållningssällskapet för att tala om hur jag använder Storytelling för att marknadsföra mitt företag och hur vi som arbetar som kulturarvsentreprenörer kan tänka i nya banor.

Det var spännande att ta del av tre modiga gårdsägare som skapat verksamheter utifrån sina förutsättningar, renoverat i åratal, ordnat kurser för att få hjälp med renoveringar och nu slutligen öppnat kafé/ såg/ och gårdsbutik. Kolla gärna upp Kvarnen i Hyssna som både är K-märkt och KRAV-märkt. :-)

Det var snöigt värre...(fast bilden blev tyvärr även överexponerad...)

Jag träffade en kollega, Andreas Dehlin, landskapsantikvarie som förmodligen kommer att börja samarbeta med Inspirationsbyrån framöver. Det ser jag fram mot.

Publiken bestod främst av gårdsägare med vilda planer på förändring. Underbart!

Nästa vecka kör vi samma upplägg fast byter ort. Möt oss i Dingle och inspireras av hur landsbygden kan blomma!

No comments: