Thursday, August 27, 2009

Avenyguidningen...en sammanfattning för er som missade

Carina poserar här vid Charles Felix Lindbergs staty i tidsenlig outfit! En deltagare från gårdagens Avenyguidning, copywritern Charlotta Wortzelius, gjorde ett fint inlägg om den på sin blogg.

"Det finns inte många saker här i Göteborg som jag har haft en så avog inställning till som paradgatan Avenyn, Sveriges kändaste gata. Förmodligen har det att göra att dess vattenhål har en stil som jag inte riktigt har känt appelerar till mig. I det påstådda nattlivskriget mellan Avenyn och Magasinsgatan ställde jag mig definitivt, när det begav sig, i leden för det sistnämnda.

Tills i dag. Jag är precis hemkommen från en Avenyguidning och nu är sig ingenting likt längre. Det må låta lite frälst, men i kväll lyfte jag blicken – såg ovan drösen av vattenhål och erbjudandena om fläsknoisette med pommes och bearnaisesås för 99 spänn. Och där uppe fanns det mycket fint att se mina vänner.

Ansvarig och guide för det hela var den prydligt 1800-talsklädda och duktigt pålästa Carina Sundqvist som driver företaget Inspirationsbyrån." Från bloggen "It don´t meen a thing if it aint got that swing". Läs hela de underbara inlägget här.

En ny chans att upptäcka Avenyn blir den 9/9, samling vid Kopparmärra kl. 17.00. (100 kr)

No comments: